RSS

Still safe and sound.

30 Jan

1. Hye!

2. Ok, I know it has been a while.

3. And I know you missed me… Muehehe *gedik*

4. Perkembangan terbaru – sudah berpindah ke rumah baru. Kali ini, teman-teman serumah juga adalah jenis yang allergic dengan makhluk berhalkum di dalam rumah. Harapnya, teman-teman ini adalah yang sama sampai bila-bila, dan harapnya saya dapat tetap di rumah ini, at least for 1 year. (ya, saya tak pernah duduk lama di sesebuah rumah sewa melebihi setahun)

5. Beberapa bulan lalu, telah berlaku satu peristiwa-sedih-yang-tidak-perlu-dinyatakan dalam hidup saya, dan peristiwa-sedih-yang-tidak-perlu-dinyatakan itu membuatkan saya rasa bersalah, sedih dan gundah gulana. Maka, untuk melupakan peristiwa-sedih-yang-tidak-perlu-dinyatakan itu, saya dengan mengada-ngadanya telah menyibukkan diri dengan pelbagai aktiviti.

6. Kelas renang, kelas piano, berjinak-jinak dengan paint-by-number, menjadi sukarelawan dalam badan-badan kebajikan adalah antara aktiviti yang saya sertai dengan tujuan untuk menyibukkan diri. Hasilnya,  saya benar-benar-benar-benar sibuk. Setiap masa ada saja aktiviti yang menuntut tenaga dan masa saya. Sehingga kadang-kadang saya terabaikan perkara-perkara yang paling utama dalam hidup – ibadah, kesihatan dan keluarga.

7. Terlampau lama tidak bersenam membuatkan saya rasa bersalah pada tubuh badan yang diamanah Illahi.

8. Terlampau lama tidak pulang ke kampung juga membuatkan saya rasa bersalah, terutama kepada nenek yang seringkali bertanya bila saya akan pulang menjenguknya, kerana mungkin dia sunyi, barangkali.

9. Saya baru sahaja mengkhatamkan buku The Kid dari Kevin Lewis yang saya beli pada BBW yang lalu. Ia adalah sebuah memoir yang agak depressing tetapi mempunyai pengakhiran yang baik. Sememangnya, pasti ada jalur perak di sebalik awan kelabu. Buku ini boleh dijadikan sumber inspirasi kepada manusia2 yang berasakan hidupnya adalah yang paling ‘tahi’ dalam dunia, yang sudah putus asa dengan nasib yang dihulurkan takdir kepadanya. Sememangnya, di luar sana, ada ramai lagi manusia yang lebih malang nasibnya dari kita, tetapi berjaya bangkit semula, melawan sekuat tenaga dan akhirnya, ada bahagia yang menanti di hujung sana.

x11423

10. Cukuplah sepuluh dahulu. Akan datang, saya akan tulis sepuluh lagi. Maaf ya, komen2 anda masih belum berbalas. Akan saya usahakan. Oh by the way, saya suka lagu ini. Stay safe and sound everyone.🙂

 
2 Comments

Posted by on January 30, 2013 in Buku, jiwa kacau, lagu

 

2 responses to “Still safe and sound.

  1. LuqmanM

    January 30, 2013 at 9:42 pm

    ur life look awesome to me!🙂

     
    • sUe

      February 13, 2013 at 2:57 am

      Haha. Thanks!🙂

      My life is awesome indeed. (^_^)

       

Leave a Reply

 
