RSS

nasihat seorang teman.

07 Dec

Jangan biarkan dunia mengunyah kamu hingga lumat. Kalau tidak pernah rasa penat dan susah, itu bukan dunia.

Itu syurga.

Dalam hidup, saya bertemu dengan pelbagai manusia. Dan pelbagai nasihat, pandangan dan komen membina yang saya terima daripada mereka semua. Jika semua nasihat tersebut dikumpul-kumpulkan dan dimasukkan ke dalam fail, mungkin rumah saya akan penuh dengan ‘Fail Nasihat’ dari setiap orang yang saya jumpa.

Cuma, masalahnya, saya hanya ingat nasihat-nasihat ini cuma waktu itu sahaja. Dan bertahan beberapa minggu, sebelum hilang ditelan nasihat2 lain pula.

Jadi, kata-kata di atas adalah nasihat daripada seorang teman, tatkala saya mengadu lelah dan penat akan urusan dunia.

Ini adalah kata-kata yang mahu saya failkan dan simpan molek-molek dalam laci ingatan. Nasihat yang mahu saya cacah menjadi tatu di dalam minda supaya boleh saya guna dan jadikan rujukan di masa depan.

Untuk kamu yang bernama teman, terima kasih.

*tarik nafas dalam-dalam*

 
2 Comments

Posted by on December 7, 2012 in Teman

 

2 responses to “nasihat seorang teman.

  1. fz

    December 23, 2012 at 9:53 pm

    lama tak singgah sini,moga kamu sihat selalu dan sentiasa kuat untuk hadap penat lelah urusan dunia🙂

     
    • sUe

      February 13, 2013 at 2:59 am

      Patutlah lama tak nampak komen kamu.😉

      Terima kasih untuk ucapan. Harap kamu juga begitu, yah?🙂

       

Leave a Reply

 
