RSS

BABI!!

20 Feb

Ok,

Saya ada beberapa persoalan.

Saya baru tahu bahawa memegang anjing itu dibolehkan, asalkan anjing itu kering. Itupun, saya dapat tahu daripada jawapan artis-artis yang kantoi terpampang gambar mereka memeluk anjing dengan penuh kasih sayang di internet, dan apabila ditanya oleh wartawan, mereka menjawab:

“Saya memegang anjing itu dalam keadaan kering. Jadi tidak perlu disamak.”

Ok, artis-artis pun lagi hebat pengetahuan agama dari saya.

Agak menyedihkan di situ. Huhu.😦

Jadi persoalan saya ialah;

Adakah perkara yang sama juga boleh diaplikasikan kepada makhluk Sus Scrofa (nama saintifik) atau Babi (nama manja)?

Kalau betul apa yang saya faham, maknanya kau boleh pegang babi tanpa perlu disamak, asalkan dalam keadaan kering, kan?

Jadi, jika saya (katakanlah) terpegang sebuah dompet kulit yang ada tiga bintik kecil (dot dot dot) yang saya yakin tanpa ragu-ragu lagi itu adalah kulit Cik Sus Scrofa, adakah saya perlu menyamak tangan saya, sedangkan dompet itu dalam keadaan kering?

Persoalan kedua adalah,

Jika saya (katakanlah sekali lagi) terpegang dompet kulit Cik Sus Scrofa, kemudian tanpa menyamak (sebab payah nak cari tanah dalam pasaraya) lantas memegang tangan kawan saya, adakah beliau juga turut ‘terjangkit’ kuman Cik Sus Scrofa dan terpaksa turut menyamak tangannya?

Ok, saya buntu. Pakar agama minta tolong jelaskan.

Kerjasama anda didahului dengan ucapan terima kasih.

TQ

p.s: Tajuk adalah disengajakan di CAPS LOCK dan diletak tanda seruan (!!!) di hujung agar bunyi lebih sensasi. Mesti orang ingat saya tengah mengamuk dekat siapalah agaknya.πŸ˜›

 
2 Comments

Posted by on February 20, 2012 in Uncategorized

 

2 responses to “BABI!!

  1. hazwan

    February 21, 2012 at 9:40 am

    cehhh
    tajuk
    kan main eh
    attention seekerπŸ˜›

     
    • sUe

      March 14, 2012 at 4:35 pm

      hehehe….biaseler…..cam tak kenal je…πŸ˜›

       

Leave a Reply

 
