RSS

Islam itu indah (satu)

21 Nov

“Awak tahu, keluar dengan awak ni saya nak pakai skirt pendek yang saya beli di Singapura dulu.”

“Habis kenapa tak pakai?”

“Saya tak mahu pakai sebab tak mahu orang pandang pelik pada awak.”

“Kenapa orang nak pandang pelik pada saya? Bukan saya yang pakai skirt pendek.”

“Tapi orang akan pelik kenapa gadis bertudung seperti awak berjalan dengan saya yang memakai skirt pendek.”

“Ouh, ok…hurm…”

Tiba-tiba saya rasa Islam itu begitu indah. Cukup dengan menutup aurat, kau mampu buat orang lain rupa-rupanya segan untuk berpakaian tidak sopan di samping kau.

Dan rupa-rupanya, gadis yang berpakaian seksi, mereka tidak kisah jika aurat mereka menjadi ‘santapan’ mata orang lain yang melihat. Tetapi, mereka akan kisah atau segan jika ada orang lain yang menutup aurat berjalan di samping mereka.

Mereka tidak mahu orang itu rasa malu.

Padahal orang itu tak rasa apa pun sebenarnya.

Tak kisah langsung pun.

Sebab bukan aurat dia yang terdedah.

Dan lebih2 lagi kalau orang yang berpakaian seksi itu bukan beragama Islam pun.

*ini pendapat saya lah.*

 
2 Comments

Posted by on November 21, 2011 in Manusia

 

2 responses to “Islam itu indah (satu)

  1. silkyhazwan

    November 24, 2011 at 1:45 pm

    takpela kalau adik tak nak keluar dgn dia pakai skirt pendek tu
    adik keluar dgn abang pun takpe
    abang tak kesah
    abang ok saje🙂>:D

     
    • sUe

      November 29, 2011 at 6:16 pm

      haha…of course la abang tak kesah. bukannya abang pakai skirt pendek.😛
      actually aku tak kisah pun keluar dgn kawan aku tu, cuma dia je yg segan keluar ngan aku.
      Huhu~

       

Leave a Reply

 
