RSS

GPS

10 Aug

Masa tiba di kotaraya minggu lepas, ayah beriya-iya mahu belikan GPS. Katanya, senang. Jalan di KL bersimpang siur boleh buat kau sesat. Ya, saya akui, sekarang ini zaman GPS. Semua orang perlukan GPS. Ia adalah satu gajet yang dicipta untuk memudahkan manusia. Tapi, saya fikir ia juga mendatangkann keburukan. Kebergantungan melampau pada GPS membuatkan kau takkan peka dan langsung tak ingat jalan kalau tak ada benda alah itu. Sama seperti kalkulator yang buat kau makin lembap untuk mencongak dalam kepala.

Jadi, saya tolak tawaran ayah itu. Saya nak cuba tahu jalan di KL secara sendiri-sendiri. Sesat pun tak mengapa kerana ia juga satu proses pembelajaran. Bak kata omputih “Getting lost will make you discover yourself”.

Lagipun, saya dah ada ‘GPS’ sendiri.🙂

Saya punya ‘GPS’. Kalau hilang, boleh nangis.😛

Seminggu ulang-alik kerja, masih perlu merujuk ‘GPS’ tersebut. Baru nak pergi kerja, belum pergi entah mana hala lagi. Haih~

 
4 Comments

Posted by on August 10, 2011 in Bebelan saya, Kerja

 

4 responses to “GPS

  1. anis

    August 13, 2011 at 10:00 am

    kak su keje kat mana?

     
    • sUe

      August 17, 2011 at 4:31 pm

      somewhere in cheras.:mrgreen:

      naperkah?

       
  2. hazwan

    August 21, 2011 at 1:35 am

    saya lihat gps mini anda ni
    im thinking of btr or somewhere around permaisuri
    no?

     
    • sUe

      August 24, 2011 at 4:25 pm

      hahaha…kau boleh agak ke aku duk mana?
      actually kan aku tak tau permaisuri dan tun razak tu kat mana.
      i am in cheras area.
      tak tau lah dekat ke tidak dgn 2 tempat tu.
      ke 2 tempat tu dalam cheras?
      malas pulak aku nak tengok kat google maps. huhhu~

       

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: