RSS

bebelan bersiri episod satu

17 Apr

genap empat belas hari tidak menulis apa-apa di sini. tidak ada alasan kenapa tidak update blog. alasan seperti sibuk, tiada masa, tiada idea, dan sebagainya adalah terlalu klise.

lagipun, bukankah hidup mula semakin tiada erti jika segala apa yang dilakukan perlu bersebab dan beralasan?

jadinya, tiada alasan kenapa blog ini dibiarkan sepi selama empat belas hari.

i.

sejak kejadian terlanggar pakcik di atas motosikal, saya semakin fobia dengan manusia penunggang motosikal. saya mula berhati-hati apabila berdekatan atau berhadapan dengan mereka.betullah kata orang “pengalaman merupakan guru yang terbaik”.

jika saya tidak terlanggar pakcik itu, mungkin sampai sekarang saya masih cuai dan lalai ketika memandu berhampiran penunggang motosikal. cuma harga yang perlu dibayar atas pengalaman berharga itu mungkin agak mahal. bukan dari segi wang ringgit, tapi kesakitan yang pakcik itu alami, itu yang buat saya ditekan rasa bersalah yang bertubi2.

 
Leave a comment

Posted by on April 17, 2010 in Bebelan saya

 

Leave a Reply

 
