RSS

Selamat hari guru!

16 May

teacher2

Eh saya lupa hari ini Hari Guru. Sepatutnya saya tulis tentang guru. Bukan tentang mata. Isk apa lah!

Tapi tak apa. Atas sebab rasa cinta dan kasih saya pada semua guru di dunia, maka terima lah puisi yang baru saya cipta ini:

Guru oh Guru

Engkaulah ratu hatiku

Oh ya!

Ibu saya guru.

Ayah saya juga guru.

Itu saja nak bagitahu.

Selamat Hari Guru.

:mrgreen:

Heh heh!

Sebenarnya saya mahu cerita tentang guru-guru yang pernah mengajar saya, tapi nantilah. Bila rajin.

Tetapi ada satu benda yang saya nak bagitahu.

Sampai sekarang, saya rasa profesion guru dan doktor adalah dua profesion paling mulia di dunia. Paling selfless. Paling tak pentingkan diri. Dan paling tidak ber’tuhan’kan wang semata-mata.

Itu pendapat peribadi saya lah.

Selamat Hari Guru mak dan ayah!

 
2 Comments

Posted by on May 16, 2009 in Bebelan saya, Manusia, Saja Mengada

 

2 responses to “Selamat hari guru!

  1. zulkifli mohamed

    May 16, 2009 at 10:02 pm

    Salam malam sUe,

    kamu anak guru, maka kamu lebih mengerti “siapa manusia guru”

    SELAMAT HARI GURU kepada kedua orang tuamu…

     
    • sUe

      May 18, 2009 at 7:52 pm

      terima kasih (on behalf mak ayah saya)
      selamat hari guru juga untuk cikgu.🙂

       

Leave a Reply

 
