RSS

Karut mengarut.

01 Jan

Saya dan dia tengah tunggu lif terbuka untuk ke tingkat atas.

Dia sedang makan Nestum dalam cawan.

Saya baru teringat saya tak ada duit sesen pun.

“Weh, pinjam duit. Aku lupa bawak purse.”

Dia seluk poket.

Keluarkan sekeping kerepek kentang bentuk bulat macam Pringles.

Bagi pada saya.

Saya terima sebab  dalam otak saya nampak kerepek kentang itu macam sekeping not bernilai RM10.

Saya ingat kan diri untuk bayar balik.

Dengan kerepek kentang bentuk bulat macam Pringles bernilai RM10 juga.

Lif terbuka.

Kami naik atas dan tengok tv yang ada dalam lif.

TV itu tayangkan cerita Bruce Lee.

Sekian.

Entah kenapa, mimpi saya makin hari makin pelik. Dan sejak akhir-akhir ini, selalu sangat bermimpikan kawan-kawan zaman sekolah menengah dulu. Kenapakah?

Tapi, tadi saya mimpi Tom Cruise. Kalau mimpi begitu, pelik macam mana pun saya redha saja. Asal ada Tom Cruise di dalamnya. 😉

 
Leave a comment

Posted by on January 1, 2009 in Saja Mengada

 

Leave a Reply

 
