RSS

Angker betul…

04 Dec

Tiba-tiba rumah ini bising dengan bunyi yang tak henti-henti.

Bunyi kerusi yang disorong dan ditarik. Bunyi meja yang diketuk pung pang pung pang. Bunyi pintu yang dibuka dan dihempas. Bunyi peti ais yang dibuka ditutup. Bunyi paip air. Bunyi flush tandas. Dan entah macam-macam bunyi lagi.

Saya tahu lah exam dah habis. Saya tahu lah cuti dah mula. Saya tahu lah semua rasa gembira dan mahu menjerit suka.

Dan saya tahu lah tak ada orang dalam rumah sekarang ini kecuali saya.

Tapi kot iyer pun tak sabar nak halau, tak payah lah buat bunyi bising. Esok saya balik la… Lepas tu, buat la cam rumah sendiri. Nak buat parti buih pun tak ada orang nak peduli. Tapi sementara saya ada lagi ini, respek la sikit. Rilek-rilek la wei….

Kalau tak sebab chicken pox yang boleh berjangkit ni, dah lama saya lari tidur dengan kawan kat rumah bawah.

Dang!

 
7 Comments

Posted by on December 4, 2008 in Bengong

 

7 responses to “Angker betul…

  1. akim

    December 4, 2008 at 11:58 pm

    seb bek chicken pox, kalu chinkukunya lagi bahyer..

     
  2. amirahsyuhada

    December 5, 2008 at 12:03 pm

    ishh…rumah tu…ada ghost yer…ishhhh…ajak lah member teman awak..

     
  3. maymay

    December 6, 2008 at 12:53 am

    hehhe hehhe…moga cepat sembuh

    Salam Aidil Adha🙂

     
  4. kel@mbu

    December 7, 2008 at 10:53 pm

    perghh.. misteri tul..

     
  5. sUe

    December 8, 2008 at 3:41 am

    akim: yer…memang nasib baik betul saya kan?huhu.😛

    amirah: camane nak ajak diorang teman…nanti diorg berjangkit chicken pox…sian pulak..huhu.

    maymay: terima kasih. Salam Aidil Adha jugak.🙂

    kel@mbu:jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri… (tagline sape tuh eh?heee:mrgreen: )

     
  6. mejastudy

    December 21, 2008 at 11:35 am

    angker tu bukan bahasa jawa ke???

     
  7. sUe

    December 26, 2008 at 12:57 am

    yer. mak saya kata memang bahasa jawa tapi tak pasti pula apa maknanya.

    yang saya tahu, angker itu seperti ada kena-mengena dengan benda-benda mistik.

     

Leave a Reply

 
