RSS

Saya tak nak makan…tapi cuma nak…errr…

28 Nov

Sebaik melangkah masuk ke kedai makan yang papan tandanya biru putih itu, saya terus didatangi seorang pekerja beruniform biru:

“Ya, cik adik…mahu makan apa? Roti canai, roti telur, cheese cake nan, roti sardin, semua ada…”

Saya sengih-sengih sambil menggeleng. “Tak per…tak per…” Mata melilau mencari sesuatu.

“Mau cari meja kosong ka? Situ ada…sana pun ada…”

Saya geleng-geleng lagi. Mata melilau lagi.

Seorang lagi pekerja datang menghampiri.

“Ya, mau makan apa? Nasi goreng ada, megi goreng ada,nasi lemak ada…”

Saya geleng-geleng lagi. Mata melilau lagi.

Kemudian saya buka mulut bertanya “Errr…tandas kat mana yer?”

Terus muka diorang berubah kelat macam buah langsat. Heh!

p/s: Eh, kalaulah semua restoran mamak kat Malaysia ini caj dua posen untuk setiap kali masuk tandas, agak-agak berapa riban diorang dapat sebulan?

p/s/s: Terima kasih Restoran Mamak itu.Tandas kamu bersih. Saya bagi 3 setengah bintang.🙂

 
6 Comments

Posted by on November 28, 2008 in Saja Mengada

 

6 responses to “Saya tak nak makan…tapi cuma nak…errr…

  1. JameL

    November 28, 2008 at 10:28 am

    ceh….dtg nk gi toilet jek ?? gile pelik pelik ..
    hahaha.. tp btul gak..
    klo tandas bersih, kire environment pon bersih ar..
    hurmm~~

     
  2. 13may

    November 30, 2008 at 1:36 pm

    kira ok la depa tak charge😀

     
  3. akim

    November 30, 2008 at 9:04 pm

    nasib mamak tuh baik, kalu x mst ada adegan tumpah2 kuah kari ke baju….

     
  4. CAHAYA MATA

    December 1, 2008 at 9:59 am

    laaa…

    hehehehe…

    slumber betul awak yer.. hikk hikk… ;-p

     
  5. kel@mbu

    December 2, 2008 at 1:54 am

    mamak mmg mcm2 ada… klah astro..

     
  6. sUe

    December 2, 2008 at 4:48 pm

    Jamel:hehe…saya memang pelik orgnya.😉

    13 may: ya…nasib baik diorg tak charge.kalau tak mungkin duit yang dibayar itu dah boleh beli Sony PSP sebijik.

    akim:haha…dia tak pegang kari masa itu. dia pegang kain buruk. nasib baik tak kena lempar ke muka. Huhu…

    cahayamata: hehe..selamba yang dah terdesak.:mrgreen:

    kel@mbu: hehe…

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: