RSS

Kena tipu oleh pengarah drama atau filem itu normal kah?

26 Nov

 

Prison Break Season 4
Prison Break Season 4

(Warning: Spoiler Alert!)

Saya paling suka tengok Prison Break. Saya pengikut tegar siri itu dari Season 1 sampai Season 4. Cerita itu penuh suspense dan thriller. Setiap kali tengok, saya rasa berdebor semacam. Dan lagi, saya super kagum dengan Michael Scofield yang otaknya bergeliga luar biasa.

Tapi, tadi saya baru habis tengok Season 4 Episod 12 cerita itu. Tiba-tiba rasa kena tipu.

Saya rasa mungkin saya patut berhenti tengok cerita ini. Tak baik untuk kesihatan. Rasa berdebar sampai sesak nafas selalu sangat pun tak elok. Tambah-tambah lepas khusyuk2 tengok, ending dia macam bangang.

Ya, saya tahu produksi dia nak buat sambungan lagi lepas ini. Mungkin ada Season 5.

Tapi, tolonglah jangan mempermainkan kepercayaan penonton. Saya mati-mati dah percaya Agent Self itu baik tiba-tiba rupa-rupanya jahat. Sedih tau? Dan lagi, boleh tak jangan buat cerita satu-satu benda central dan utama dalam cerita ini (iaitu Syclla) yang semua orang baik macam nak gila cuba dapatkan dari orang jahat tapi bila dapat rupa-rupa nya benda itu dah jatuh pada tangan orang yang salah. (dalam kes ini, Agent Self).

Ouh…kechiwa tahap dewa rasanya. Rasanya sama macam beriya-iya tengok cerita Melayu tapi last-last semua itu mimpi.

Dang!

 
3 Comments

Posted by on November 26, 2008 in Filem

 

3 responses to “Kena tipu oleh pengarah drama atau filem itu normal kah?

  1. JameL

    November 26, 2008 at 6:26 am

    btul tu kak sue..
    smlm smangat gile nk tgk PB..
    maklumlah paper dh abes..
    tp ending die mmg x style..
    keciwa gile..
    mayB sbb name pon series..
    saje jek nk meleret kan cite..
    klo agent self tu baik, sah sah cite tu abes kat situ dah kan..
    tp tatau ar..
    sbb PB nih cm bnyk gile unpredictable..
    cm receptionist gate tu..rupe2nye org self..
    mmg sayur gile ar..

     
  2. CAHAYA MATA

    November 26, 2008 at 12:11 pm

    emmm… emmm.. emmm…

    SAYA tak pernah tgk Prison Break secara total.. cuma pernah tgk episod yg mula-mula dulu..masa hero tu dlm penjara kalau tak silap.. ehh!! ada dua hero kan..? adik beradik…? errkkk.. itu je yg SAYA tahu tentang Prison Break.. hahahahaha…

     
  3. sUe

    November 27, 2008 at 1:34 am

    jamel: haha…itulah pasal. kot iyer pun nak wat sambungan, buatlah konon2 Agent Self tu kena bunuh dgn org jahat and Syclla tu dpt kat The Company balik. At least, Agent Self tu mati dgn terhormat la jugak…daripada jadi traitor. Ishk! Tak leh terima betullah.

    (eh…memandai2 pulak kak sue jadi director…heee… =P)

    cahayamata:hehe..takpe cik cahaya. tak rugi pun kamu tak tgk…nanti keciwa macam saya…huhu~

     

Leave a Reply

 
