RSS

Lelaki-lelaki ini buat saya jadi paranoid (i)

15 Oct

i

Baru-baru ini ada kes budak UTP kena pukau di stesen bas. Brader tu cuma tanya sekarang pukul berapa dan dia jawab “pukul 3” sambil pandang ke mata brader itu. Terus dia kena pukau dan bagi semua harta benda.

Masa menunggu 3 jam di stesen bas Gopeng hari itu, seorang pakcik ini datang sebelah saya dan tanya “anak nak balik mana?”. Masa itu saya tengah khusyuk mengkhatamkan komik Gempak. Tiba-tiba saya teringatkan kes pukau itu, saya pun jawab “Sg Petani” tapi mata langsung tak pandang dia. Masih elok terpaku pada lukisan-lukisan kartun dalam komik itu.

Jadi, bolehkah kamu bayangkan betapa ‘kurang ajar’ nya saya di mata pakcik itu. Jawab soalan dia tapi tak pandang muka. Macam spoiled brat pun ada.

Hati-hati punya pasal, kena anggap kurang ajar pun tak apa lah.

 
3 Comments

Posted by on October 15, 2008 in Bengong, Manusia, Pengalaman

 

3 responses to “Lelaki-lelaki ini buat saya jadi paranoid (i)

  1. pjoe

    October 15, 2008 at 11:00 am

    sila jangan renung mata saya
    ada racun

    haha

     
  2. 13may

    October 16, 2008 at 10:55 pm

    cuba pakai cermin mata gelap😀

    ps: balik Sg petani buat hapa?

     
  3. sUe

    October 17, 2008 at 10:24 am

    pjoe: wah, macam dewi narcissa dalam epik rome pulak. tak boleh tengok mata. nanti jadi batu. Huhu…
    pembetulan: bukan narcissa, tapi Medusa dari mitos Greek. kesilapan adalah tak disengajakan…hehe…

    13 may: terfikir jugak nak buat macam tu. tapi takut nanti orang igt kita buta pulak. hehe.
    p/s: saya balik SP sebab kakak kahwin.

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: