RSS

Hutang emas boleh dibayar, hutang tag kena bayar juga…(^_~)

17 Sep

Saya telah di tag oleh anis nurdhiani dan cik cahaya mata. Ok, saya buat yang anis punya dulu ok?

1) First time naik kapal terbang?

Dengan keluarga – masa saya masih baby. Nak balik ke semenanjung dari Sarawak, tempat lahir saya.

Seorang diri – tahun 2003. Naik dari Alor Setar ke Kuantan untuk pulang ke kolej. Cuak sungguh ketika itu….

2) First time beranak?

Tak pernah.

3) First time pergi oversea?

Tak pernah.

4) First time duduk jauh dari famili?

Umur 13 tahun. Setelah tercampak ke Bukit Mertajam. ( sebab masuk SBP )

5) First time keje?

Lepas SPM. Bekerja di A&W Sungai Petani. Tapi sekarang restoran itu dah ditutup. Mula-mula kerja sebagai waitress, tukang mop lantai, tukang cuci pinggan, tukang buang sampah dan kemudian ‘up’ sikit jadi cashier. Tapi, kadang-kadang menyibuk juga di dapur tolong masak burger dan hot dog sambil mulut curi-curi mengunyah fries…eheeee…

6) First time rasa diri gemuk?

Tak pernah. Lagi rasa nak gemukkan badan sikit ada la.

7) First time bercinta?

Bercinta dan jatuh cinta – dua perkara berbeza kan? Kalau bercinta, semasa berumur 18 tahun.

8 ) First time rasa diri cantik?

Errrrrr….. entahlah. Tak ingat… hehe.

9) First time masuk cinema?

Masa outing tingkatan 3. Filem bertuah itu adalah ‘The Sixth Sense’. Dah lah tengok dengan uniform sekolah. Sungguh skema rasanya….

10) First time admitted in hospital?

Alhamdulillah… setakat ini tak pernah dan tak mahu pun sampai bila-bila… huhu.

Ok. Sekarang tag dari cik cahaya mata pula….

1) Nama-nama timangan anda?

  • Mak, ayah, dan makcik pakcik panggil adik
  • Adik-adik pula panggil Kak Ila
  • Kakak pula panggil hang ( sungguh kurang sopan…huhu)
  • Kawan-kawan panggil Sue, Ila atau Kak Sue ( sebab saya lebih ‘matang’…eheee)

2) Insan Teristimewa? Describekan dia terlalu istimewa di mata anda?

  • Mak – kerana dia wanita paling tabah
  • Ayah – kerana dia lelaki paling penyabar
  • Hafizul Hakimi – kerana dia budak paling comel

3) Lagu kesukaan anda?

Ouh…sangat banyak…tapi sekarang ini yang buat kepala saya secara automatik terangguk-angguk bila dengar ialah:

  • Bau – Warkah
  • Sheila on 7 – Pemuja Rahsia
  • Chamillionaire/Ciara – Get Up
  • Mario – Never Say Goodbye
  • Linkin’ Park – Leave Out All The Rest
  • Coco – Mengintai Langit
  • Letto – Bunga Di Malam Itu
  • Coldplay – Fix You
  • Siti Nurhaliza – Wanita
  • The Fabulous Cats – Bawaku Terbang

…………………… and the list go on…………………………and on…………………….

4) Makanan kesukaan anda?

Ketam atau kepah masak sos tiram yang mak buat ….. arkh … air liur dah menitik…. selain dari itu, saya sangat suka makan tomyam sotong.

5) Warna kesukaan anda?

Pink, hijau, kuning, purple, biru… hahaha… macam semua jer… kecuali warna-warna gelap macam hitam, kelabu atau coklat.

6) Sikap yang membuatkan anda STRESS?

Manusia yang suka mem’bahan’ orang lain secara melampau-lampau… boleh nangis juga lah dibuatnya…huhu. Selain itu saya sangat stress bila orang asyik tanya pasal kerja yang saya sedang siapkan. Satu lagi, orang yang tiba-tiba bagi ‘silent treatment’ tanpa apa-apa warning dan buat saya tertanya-tanya “apa salah saya?”  Free Smiley Face Courtesy of www.FreeSmileys.org

7) 3 Benda yang mesti ada dalam beg?

  1. Purse
  2. Handphone
  3. Kunci bilik

8 ) Kali terakhir anda menangis dan kenapa?

Dua minggu lepas kot. Sebab tengok cerita perang korea, Taekgukgi. Ouh…. sungguh menyayat hati. Saya menangis macam kanak-kanak yang tak dapat ais krim Paddlepop. Sedih sungguh!Free Smiley Face Courtesy of www.FreeSmileys.org

9) Tag 6 rakan anda:

  • Uena ( sebab dia tengah hepi sekarang)
  • Shahnaz (sebab dia boss yang sporting)
  • Amir (sebab dia rajin tulis blog)
  • Ili Nabila ( sebab dia ex-osmateku)
  • Dato Seri Anwar Ibrahim ( sebab dia tengah sibuk nak tubuh kerajaan baru…bagi rilekkan minda sikit)
  • Tun M ( sebab dia Chancellor saya )

Jadi kepada kamu semua ( kecuali 2 yang paling bawah ), sila lah buat ya!

Chaiyok! Chaiyok! >-)

 
7 Comments

Posted by on September 17, 2008 in Saja Mengada

 

7 responses to “Hutang emas boleh dibayar, hutang tag kena bayar juga…(^_~)

  1. Uena

    September 17, 2008 at 3:36 am

    erk!! kene buat ke?? malasssss.. hahaha:P

     
  2. copyninja

    September 17, 2008 at 4:59 am

    Uena ( sebab dia tengah hepi sekarang)
    Shahnaz (sebab dia boss yang sporting)
    Amir (sebab dia rajin tulis blog)
    Ili Nabila ( sebab dia ex-osmateku)
    Dato Seri Anwar Ibrahim ( sebab dia tengah sibuk nak tubuh kerajaan baru…bagi rilekkan minda sikit)
    Tun M ( sebab dia Chancellor saya )

    ——————————

    is that me…?

     
  3. sUe

    September 17, 2008 at 5:33 am

    uena: tanak buat pun takpe… tak kesah… bukan masuk final pun… hehe😉

    amir: yes, it’s YOU.😛

     
  4. CAHAYA MATA

    September 19, 2008 at 10:10 am

    hehehe..
    tima kasih cik sue sebab sudi luangkn masa jawab tag ni..

    *SAYA suka jawapan awak utk soalan no.6… yupp..!! SAYA pun cepat stress dgn orang2 yg mcm awak sebutkan itu…aduhhh…

    *suka seafood ehh…? kita leh duduk semeja makan lah… hikk hikkk…

    p/s : waahh…BERANI nya awak tag anwar ibrahim dan tun M…hohohohoo..

     
  5. sUe

    September 20, 2008 at 5:16 am

    hehe…yups..saya gila seafood…sangat-sangat suka seafood…bolehlah kita gi makan seafood pasnih…hihi…😉

    haha…saje jek tag dsai dengan tun M. sebab saya tau diorang tak baca pun blog nih… tu yang berani tuh… eheh!

     
  6. amirahsyuhada

    September 21, 2008 at 2:54 am

    amir? ala bukan amirahsyuhada ke? saya teringin nak jawab tag tapi dah lama orang tak tag saya..haha..

    saya suka quote nangis macam budak2 nak aiskerim paddlepop..saya terbayang…ya..terbayang macamana awak menangis begitu..hahah

     
  7. sUe

    September 21, 2008 at 3:23 am

    hahaha…pandai cik amirah bayangkan eh?
    bayangkan saya menangis takpe.
    tapi jgn bayang yg bukan2 sudahlah…ahaha🙂

    okla, saya korbankan la tag untuk dsai.
    saya ganti dengan cik amirah.
    jadinya, kamu kena tag! silalah buat ya?😉

     

Leave a Reply

 
