RSS

Malu (^_^”)

08 Aug

“Abang, bagi air kelapa ni satu.”

“Ni air laici dik.”

“Ouh…ok (malu tahap pertama). Takpelah, bagi air sirap ni je satu.”

“Erm…ni air tembikai dik…”

“Ouh ye ke? (malu tahap kedua) Errr…takpelah. Bagi air sarsi ni satu.”

“……………………….ni air teh o ais dik….”

Hah??!! Rabun ke apa saya nih?

Tapi, kenapa dia jual air laici tak ada buah laici? Dan air tembikai tak ada biji tembikai? Dan sejak bila air teh o ais orang jual dalam bekas besar yang guna cedok tuh? Bukan selalu teh o ais kena order dulu ke?

Ngok ngek. (sudah malu tahap dewa)

*ini tidak ada kena-mengena dengan tajuk*

Sudah 3 minggu saya tidak baca surat khabar especially berita tentang dunia polit(a)ik Malaysia. Saya rasa sungguh aman.

Mungkin saya perlu jadi manusia paling tidak peduli. Supaya saya tidak rasa sakit hati. Huh~~

 
5 Comments

Posted by on August 8, 2008 in Bengong

 

5 responses to “Malu (^_^”)

  1. tasikmerah

    August 8, 2008 at 11:03 am

    keh keh keh…. wehh.. betul aa… mana ada org jual teh o dalam balang tu yek…..🙂

     
  2. sUe

    August 8, 2008 at 11:46 am

    itulah pasal….buat orang kompius jek…huhu.

     
  3. haris

    August 10, 2008 at 1:28 pm

    tips elakkan malu
    1.tanya btol2 abang tu air apa yang dia jual.
    2.tetap berkeras.cakap kat dia ‘saya nak air kelapa jgk.sy xkira’.
    3.beli ketiga-tiga jenis air.minum dan pastikan air apa yang ada.baru la mintak nk beli air ngan abang tu.

     
  4. kel@mbu

    August 10, 2008 at 9:42 pm

    ok la.. confius kat warna ja.. len kali tanya dulu kn senang. hehe..

     
  5. sUe

    August 11, 2008 at 12:03 am

    haris: hahaha…saya risau kalau berkeras gak nak air kelapa, abang tu jawab “pergila panjat pokok ambik buah sendiri…” camano tuh? hehehe…:P

    kelambu: hehe…lepas ni saya nak order air suam jek…konfem tak silap dah.:)

     

Leave a Reply

 
