RSS

Sesekali mahu berlagak juga…;)

06 Aug

Ok. Untuk pertama kali dalam sejarah, hari ini saya menderma darah. Sebelum ini seingat saya sudah 3 kali (semasa saya Diploma dulu) cuba-cuba untuk menderma tapi selalu fail sebab berat badan tak cukup.

Tapi, kali ini memang sudah diizinkan Tuhan, dapat juga saya derma darah walaupun kondisi darah saya dan berat saya betul-betul on the border line. Cukup-cukup makan.

Doktor yang baik hati itu geleng-geleng kepala sambil berkata, ” Kamu ni…berat badan betul-betul atas line. Blood pressure pun sikit lagi masuk tahap low blood pressure. Kepekatan darah pun sama. Betul-betul dekat borderline”

Kata-katanya buat saya agak keliru. “Errr…jadi saya boleh menderma ke tak sebenarnya doktor?”

Doktor yang baik hati itu menjawab, ” Boleh…kalau kata tak boleh nanti kesian pulak kamu. Kawan-kawan semua boleh menderma. Tapi, lepas ini banyakkan makan benda-benda yang boleh menambah darah..macam hati..bla,bla,bla” .

Ouh…terima kasih. Doktor memang sungguh memahami.

Lepas itu, saya keluar bilik menderma darah dengan langkah wira. Dan dengan satu perasaan hero macam saya dah berbakti besar pada agama, bangsa dan negara. Macam dah lengkap tugas saya sebagai seorang warganegara Malaysia. Hoho…

Derma darah jer pun…bukan main lagi berlagak…hehehe…:P

 
4 Comments

Posted by on August 6, 2008 in Pengalaman, Saja Mengada

 

4 responses to “Sesekali mahu berlagak juga…;)

  1. tasikmerah

    August 6, 2008 at 10:06 am

    weh.. gambo darah tu macam darah pe***d je… keh keh keh..

    jalan2 ke rumah kamu..

     
  2. sUe

    August 6, 2008 at 11:05 am

    err…macam darah ape cik tasik?
    tak dapat nak make out ape word tu…huhu
    slow plak saya arini…
    sile2lah singgah lagi ya?;)

     
  3. thafiexq

    August 7, 2008 at 3:11 pm

    salam kenal..
    saya every 3 month saya derma 2x.. hehe

     
  4. sUe

    August 7, 2008 at 3:55 pm

    salam kenal…
    wah..byknyer…tak kering ke darah?patutla kurus jer…ngeee…

     

Leave a Reply

 
