RSS

Cerita Sebuah Kenangan

16 Jan


Teman,
Masihkah kau ingat pada hari pertama kita di situ?
Kita terbiar kebosanan di bilik mesyuarat yang sejuk beku
Asyik saja bermain teka-teki, lingo dan sudoku?

 

Teman,
Ingatkah lagi saat kita menyarung coverall kuning
Yang sangat kelakar gayanya
Dan kita mula malu-malu untuk memakainya
Bersama dengan safety boot yang berat berganda
Lengkap dengan safety helmet di kepala
Kita mula berlagak persis seorang jurutera

 

Teman,
Ingatkah lagi saat kita terpaksa berjalan kaki
Menuju ke dalam loji
Dengan rasa cemburu dan iri
Pada pekerja-pekerja yang senang saja
Berbasikal ke sana sini
Kerana kita masih belum punya
Basikal milik sendiri

 

Teman,
Di dalam bilik sejuk beku itu
Kita mula belajar apa itu dcs
Dan segala macam proses yang kompleks
Sambil membelek pfd dan p&id
Yang sudah menjadi kitab kita sehari-hari

 

Teman,
Setiap pagi pasti kita bersama
Bersarapan pagi dengan makanan yang dibeli
Dengan menu yang bersilih ganti
Dari nasi lemak, roti canai, roti arab hingga ke kek Secret Recipe
Itulah yang kita jamah setiap hari

 

Teman,
Sepanjang 8 bulan di situ
Kita belajar mengenal erti kawan
Berkongsi suka duka kehidupan
Sambil mengusik dan bergurau sakan
Kita ketawa dan bersuka-suka
Kita bebas berbicara dan bercerita
Tentang manusia dan tentang kita

 

Teman,
Terima kasih
Atas sebuah kenangan
Yang pasti akan kupaku di ruang ingatan

 

Dan teman,
Ini ucap rindu
Untuk waktu kita yang dulu…

( Teman2..terima kasih. Untuk 8 bulan yang sangat istimewa..Sangat2 rindu pada kalian semua)

 

 
4 Comments

Posted by on January 16, 2008 in puisi

 

4 responses to “Cerita Sebuah Kenangan

  1. shah

    January 18, 2008 at 1:28 pm

    mcm ku kenal sahaja safety boot bertali biru laut tu…mcm safety boot tu jek yg aku rasa mcm nk gantung kat tiang bendera..hehe

     
  2. sUe

    January 18, 2008 at 4:05 pm

    ye ke ko nak gantung kat tiang bendera..?apsal tak bagitau awal2..kalo aku tau, dgn senang hatinya aku bagi ko gantung..glamer sket..hihu:P

     
  3. copyninja

    August 20, 2008 at 3:35 pm

    shannaz……🙂
    thats ans lots of Qs

     
  4. sUe

    August 20, 2008 at 6:49 pm

    err…apekah maksud anda wahai Amir…?
    hehe…:P

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: